Data

Blue Mango Interactive is gek op data, technologie, nieuwe mogelijkheden en strategieën om een nog betere performance te realiseren.

Data Science

Met Data Science wordt er waarde gehaald uit (big) data. De Data Scientists ontwikkelen slimme algoritmes, doorgronden complexe verbanden tussen media-inzet en sales. Data Science is een cruciaal onderdeel binnen Blue Mango Interactive om maximale performance te realiseren. Dit kan met onderzoek op strategisch niveau tot en met tooling voor real-time toepassingen in online advertising.

Web Analytics

Web Analytics ontzorgt klanten met volledige implementatie van web analytics op de website. Gezamenlijk wordt er gekeken naar wat de belangrijkste doelstellingen en KPI’s zijn en hoe deze kunnen worden doorgemeten. Als dit allemaal goed gemeten wordt, kunnen er op basis daarvan automatische rapportages worden opgezet om de resultaten goed inzichtelijk te krijgen.

Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling isoleert het effect van iedere individuele media campagne op sales / branding metrics. Met deze effecten kan de impact van toekomstige online én offline media activiteiten gesimuleerd worden. Met behulp van Marketing Mix Modeling verkrijgen we een diepere kijk op consumentengedrag en zijn wij in staat de optimale media spend / ROI per mediumtype te bepalen.

Experimenten

Voor het optimaliseren van conversieratio en user experience, worden er multi-varianten experimenten uitgevoerd om de optimale content en conversie te bepalen. Naast het opzetten van multi-varianten testen wordt er kwalitatief onderzoek uitgevoerd om het gedrag van de consument te doorgronden en hier de juiste psychologische overtuigingstechnieken op toe te passen.

Meer weten? Neem contact op