nl uk

Klanten

Wat is de overeenkomst tussen Blue Mango en haar klanten? Een langetermijnvisie. We zijn van mening dat je vrij eenvoudig een snel succesje kunt boeken, maar dat voor een degelijke continue groei een langdurige samenwerking nodig is. Een unieke visie die we delen met onze klanten.

Vodafone

Vodafone Nederland is onderdeel van de Vodafone Group, het grootste communicatiebedrijf ter wereld. Blue Mango en Vodafone Nederland werken al samen sinds begin 2007. Dit is uitgegroeid tot een brede samenwerking voor de consumenten- en de zakelijke markt. Blue Mango verzorgt alle online- en mobile branding en sales campagnes en is daarnaast verantwoordelijk voor een groot deel van de design activiteiten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de 'Blue Mango – dinsdag' een begrip is geworden voor het online team van Vodafone Nederland. Op die dag reist een compleet team van Blue Mango's Online Marketing specialisten af naar het hoofdkantoor van Vodafone in hartje Amsterdam.

Mars

Het is altijd fantastisch om voor grote merknamen te werken en de samenwerking met Mars Nederland geeft daar alle ruimte toe. Naast de food merken MARS®, SNICKERS® en M&M'S®, is Mars bekend vanwege een groot aantal merken binnen consumentenvoeding en diervoeding (o.a. PEDIGREE® en WHISKAS®). Samen met Blue Mango is Mars voortdurend op zoek naar mogelijkheden om online brand awareness, lead generatie en social media inzet te optimaliseren. Hierbij zoeken we continu naar de meest efficiënte manier om online bezoek naar offline aankopen te converteren.

ASR

ASR verzekeringen levert verzekeringsproducten aan zowel de zakelijke als de particuliere markt. Blue Mango en ASR werken samen aan de Online Marketing strategie voor consumenten, maar ook aan het verbeteren van de dienstverlening naar tussenpersonen. Het inzicht: hoe beter de (online) service en informatieverstrekking richting tussenpersonen verloopt, des te beter de online en offline conversie.

Staatsloterij

Merken die al sinds 1726 bestaan, zijn uniek. De Staatsloterij is daar een voorbeeld van. Vanaf eind 2011 werkt Staatsloterij samen met Blue Mango om ook online het merk en de verkoop te laten groeien. Sinds januari 2012 heeft Blue Mango het volledige spectrum van Online Marketing opgepikt. Online strategisch advies, creative concepting & productie, media inkoop en search komen allemaal aan bod. Staatsloterij is een geweldige klant met een gigantische online présence voor Blue Mango.

Eneco

De Eneco Groep levert al honderd jaar energie aan haar klanten. Eneco zorgt dat energie schoon, betaalbaar en beschikbaar blijft. Niet alleen vandaag, maar ook voor de toekomst. Dit gebeurt op basis van drie pijlers: energie besparen, samen duurzame energie opwekken en duurzaam afnemen. Met deze pijlers in hun DNA gaat Eneco zeer prestatiegericht te werk. Blue Mango is nauw betrokken bij de online marketingstrategie en verzorgt een breed scala aan diensten voor Eneco: strategisch advies, Search Engine Advertising (SEA), Search Engine Optimization (SEO), A/B testing, conversie-optimalisatie, creative concepting & productie, media inkoop en Real Time Bidding.

Phone House

Phone House is onderdeel van The Carphone Warehouse, de grootste onafhankelijke retailketen in Europa met meer dan 2600 winkels. Naast het enorme netwerk aan winkels is Phone House ook in veel Europese landen online actief onder meerdere merknamen. Blue Mango verzorgt voor Phone House de media inkoop, optimalisatie en search activiteiten van alle online campagnes. En, zoals bij elke Blue Mango klant, worden alle visuele uitingen gerealiseerd door onze ervaren Designers.

Typhone

Typhone is binnen de Nederlandse telecommarkt altijd de voorloper geweest op het gebied van ROI gedreven Online Marketing. Typhone is in 1999 opgericht door Frank Sanders en Marijn Maas, niet geheel toevallig ook de oprichters van Blue Mango. De band tussen Blue Mango en Typhone is daarom nog steeds hecht. Beide bedrijven zijn bijna naast elkaar gesitueerd vlakbij Eindhoven Airport. Doordat Typhone nog steeds een pionier is op het gebied van Online Marketing, worden veel resultaten van de R&D activiteiten van Blue Mango, zoals Real Time Bidding en Conversie Attributie, als eerste door Typhone geadopteerd en toegepast.

Ditzo

Ditzo is inmiddels al een aantal jaren actief op de verzekeringsmarkt. Blue Mango is vanaf de start van het merk Ditzo betrokken bij het vormen en uitvoeren van de online strategie. Naast de inhoudelijke uitdagingen op het gebied van Online Marketing blijken ook de culturen van beide bedrijven goed bij elkaar te passen. Ditzo is continu op zoek naar vernieuwing en verbetering binnen een gevestigde verzekeringsmarkt en dit sluit aan bij de optimalisatiecultuur van Blue Mango. In de afgelopen 5 jaar heeft Ditzo, naast autoverzekeringen, een groot aantal nieuwe verzekeringsproducten geïntroduceerd. De introductie van de Ditzo Zorgverzekering eind 2011 is de meest recente succesvolle onderneming. Natuurlijk is Blue Mango bij elke stap de drijvende kracht op het gebied van Online Marketing.

Ditzo CASE

Oktober 2007 was het startpunt van de samenwerking tussen Blue Mango en Ditzo, die tot op heden zeer succesvol blijkt te zijn. In deze Case Story vertellen we het verhaal van de online opmars van deze rebelse nieuwkomer op de verzekeringsmarkt.

LEES MEER

Philips

Blue Mango Interactive werkt sinds 2013 voor Philips Lighting, onderdeel van Koninklijke Philips Electronics N.V., een veelzijdige onderneming die zich richt op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van zinvolle innovaties op het terrein van gezondheidszorg, lifestyle en verlichting. Blue Mango Interactive adviseert Philips Lighting o.a. in het optimaliseren van de vindbaarheid van de website in verschillende zoekmachines. Bovendien worden medewerkers geadviseerd en getraind in het optimaliseren van content, door de link populariteit te verbeteren, beter gebruik te maken van de content op Philips.com en door meer waarde uit de content over Philips Lighting op externe sites te halen. Naast SEO en Content Marketing wordt Conversion Rate Optimization toegepast om de conversie ratio's op de website te verbeteren.

Kruidvat

Kruidvat, onderdeel van A.S. Watson heeft wekelijks meer dan 3 miljoen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Blue Mango Interactive werkt sinds 2014 voor deze winkelformule en verzorgt voor Kruidvat.nl en Kruidvat.be de totale online marketing mix, voor zowel e-commerce als online branding campagnes en tevens de creatieve doorvertaling van ATL concepten naar online.