nl uk
Over Ons

Online media expert

Optimalisatie is absoluut geen traditioneel vak waar alles al honderd jaar hetzelfde is, want als je een half jaar niets bijleert, loop je hopeloos achter.

METEN IS WETEN

Marcel Moors is een bèta in hart en nieren. Hij was een kei in wiskunde, maar talen waren niet zijn ding. Net als Optimizer Pim hanteert hij het principe ‘meten is weten.’ Niet zo vreemd dus dat hij als Head of Optimization helemaal op zijn plek zit bij Blue Mango Interactive.

Samen met oprichters Frank en Marijn studeerde hij International Business aan de Universiteit van Maastricht. Een paar jaar nadat zij de online telecomwinkel Typhone op hadden gericht, was Marcel ook van de partij. Hij werkte bij de klantenservice, pakte pakketjes in, maakte facturen en voerde bestellingen in. Maar het allerleukste vond hij de aanschaf van een pakket webanalytics.

Werk of sport, voor Marcel is er geen verschil. Het moet altijd beter, scherper, sneller.

Werk of sport, voor Marcel is er geen verschil. Het moet altijd beter, scherper, sneller.

Marcel:
“Met webanalytics konden we alles op de website doormeten en dus ook beïnvloeden. Je neemt niet zomaar iets aan. Je beargumenteert zaken en maakt niet alleen beslissingen op basis van gevoel, maar aan de hand van cijfers.”

IN HET VIZIER

Zijn positie in de wereld van Online Marketing dankt hij niet alleen aan zijn wiskundeknobbel of zijn passie voor cijfers. De drang naar perfectie zit in de genen van onze Optimizers, want ze streven voortdurend naar verbetering. Analytisch zijn is een vereiste en ook een kritische en nauwkeurige blik komen in dit vakgebied goed van pas. Marcel benadrukt bovendien dat een korte termijn visie niet de ideale instelling is.

Marcel:
“Je moet eerlijk en reëel zijn en de lange termijn in het vizier houden. Elke beslissing die je neemt, neem je met het einddoel voor ogen. Het is dus niet verstandig om je te focussen op korte termijn-winsten zonder rekening te houden met de impact op het einddoel.”

FUNFACTOR

Als Head of Optimization heeft Marcel de leiding over een team van zes Optimizers. Het is geen rol die hij vanaf het begin af aan ambieerde, maar het ging als vanzelf en hij groeide in die rol.

Marcel heeft een heldere visie voor ogen: Als je plezier hebt in wat je doet, doe je je werk ook goed. Die funfactor is diep geworteld in de bedrijfsfilosofie van Blue Mango. Als je niet doet wat je leuk vindt, kun je hier niet aarden.

ALLESBEHALVE TRADITIONEEL

Dat is geen probleem voor de huidige bezetting van Optimization. De Mango’s die Marcel onder zijn hoede heeft, genieten van hun werk. Bovendien gaat alles in de online wereld zo snel, dat niemand zich hoeft te vervelen.

Marcel:
“Er is altijd wel een nieuwe tool of bètaversie waar je in kunt duiken. Het is absoluut geen traditioneel vak waar alles al honderd jaar hetzelfde is, want als je een half jaar niets bijleert, loop je hopeloos achter.”

Marcel gelooft daarnaast in teamgerichte service. Als team samenwerken om doelstellingen te bereiken. Daarbij is hij blij met zijn rol als manager van het team van Optimizers. Een bijdrage leveren aan het geheel is zijn drijfveer en het is mooi om te zien hoe het bedrijf groeit dankzij de inzet van alle medewerkers.