nl uk
Over Ons

Online Strategist

Multinationals waren volgens mijn studiegenoten de enige weg naar succes. Ik koos voor een startend bedrijf, overtuigd dat er iets unieks mogelijk was.

DE PROCES PITBULL

De titel Senior Online Strategist doet hem eigenlijk tekort. Blue Mango Builder of Proces-Pitbull zou beter passen. Mark werkt al een hele tijd bij BMI, vanaf het begin om precies te zijn. Hij kent het bedrijf van top tot teen. Een autodidact die een niet altijd zichtbare, maar wel cruciale rol heeft gespeeld in de opstart en groei van Blue Mango.

OPGROEIEN

Hij werkt al meer dan 10 jaar samen met oprichters Frank en Marijn. Eerst als Marketing Manager bij Typhone, daarna bij Blue Mango als Head of Operations. In het begin ging hij dagelijks op pad met Marijn om bedrijven te adviseren over hun Online Marketing. Wat ze toen met succes deden, doen ze nog steeds, alleen met een veel groter team. Wat Mark echter onderscheidt van de rest is dat hij ervaring heeft met elk onderdeel van Blue Mango. Kortom, hij weet uit ervaring waarom mensen doen wat ze doen.

Mark:
“Ik denk dat het handig is om over die ervaring te beschikken. Andere Strategists hebben kennis op een ander gebied. De combinatie van onze talenten is onze kracht. In een gesprek met onze klanten brengen we zowel op commercieel als inhoudelijk vlak een compleet verhaal over.”

Kennis, loyaliteit en drive zijn de eigenschappen die volgens hem het verschil maken. Tijdens zijn studie International Business wilde iedereen zo snel mogelijk meedoen aan de race naar succes. En volgens zijn studiegenoten was de enige weg naar glorie die van multinationals als Philips, Pepsico of PWC. Mark heeft gekozen voor een startend bedrijf, overtuigd dat er iets unieks mogelijk was. Met de vrijheid en verantwoordelijkheid is dat een veel grotere uitdaging dan een stoel bij de gevestigde orde. Loyaliteit kwam vanzelf.

SUCCES

Van 5 naar meer dan 60 mensen in 5 jaar is een aardige prestatie en Mark heeft daar een belangrijke bijdrage aan geleverd. Hij lijkt het bijna vanzelfsprekend te vinden. Als persoonlijk succes noemt hij het binnenhalen van een potentiële klant en het voortdurend verbeteren van de Online Marketing van bestaande klanten.

Mark:
“Echt een fantastische tijd. Tot in de late uurtjes werken. Maar als het dan wordt beloond met een contract om voor een langere periode met elkaar aan de slag te gaan, geeft dat wel een kick.”

SAMENSPEL

Met alle kennis en talenten in het bedrijf samen een nieuw account binnen halen. Klanten kunnen overtuigen dat een andere aanpak beter werkt. Daar gaat het om. Als Senior Online Strategist ben je vanaf het begin tot het einde betrokken. Het gaat vaak om trajecten van een aantal maanden waarbij elk aspect van de Online Marketingmix onder de loep wordt genomen. Het is de kunst om vanuit een helicopterview te kijken naar een markt waarop de klant opereert. Voortdurend zoeken wat er verbeterd kan worden. Het is uiteindelijk een samenspel van alle specialisten, vakmensen die supergoed zijn in wat ze doen. Misschien is dat Campaign Management of SEO, maar het totaal plaatje zien, is de toegevoegde waarde van een Senior Online Strategist.

Een echte aanrader volgens Mark Mansveld: de biografie van Steve Jobs

Een echte aanrader volgens Mark Mansveld: de biografie van Steve Jobs