nl uk
Over Ons

Optimizer

"We zijn het geweten van Blue Mango. Als cijfers extreem afwijken, hoor ik in mijn achterhoofd een stemmetje schreeuwen: “Dat kan niet. Dat kan gewoon echt niet.".

METEN IS WETEN

Pim van Boekhold is met al zijn ervaring nog steeds één van de jonge honden binnen Blue Mango. Hij is direct na zijn studie Commerciële Economie begonnen op de afdeling Campaign Management. Dat verklaart misschien waarom zijn ogen beginnen te glanzen als hij over cijfers, ROI en calculatie praat. Handig met cijfers, analytisch sterk en een nuchtere kijk op media. Skills die hem het leven als Optimizer wellicht makkelijker maken, maar er is meer nodig om bij de absolute top van Nederland te horen.

Dagelijkse portie RSS feeds van informatiejunkie Pim

Dagelijkse portie RSS feeds van informatiejunkie Pim

Pim kwam bij BMI terecht via ‘Google AdWords’. Met zijn achtergrond had hij de bedrijven voor het uitkiezen. Het was voor hem echter duidelijk dat hij bij Blue Mango zijn carrière zou beginnen. Online Marketing was in opkomst en Pim ging aan de slag in de wereld van de Online Advertising.

Pim:
“In het begin was ik meer een all-rounder. Het bedrijf en de omvang van de projecten waren kleiner. Maar met de groei van het bedrijf kwamen er veranderingen op gang. Projecten werden complexer en we zochten naar nieuwe mogelijkheden om meer uit een campagne te halen.”

NIEUWSGIERIGHEID

Nieuwsgierigheid is een eigenschap die elke ‘Mango’ wel bezit. Toch lijken vooral Optimizers er extreem in uit te blinken. Ze moeten elke steen boven willen krijgen. Want elk detail kan van invloed zijn op de performance van een campagne. Een verbetering van één procent lijkt een miniem verschil, maar heeft op een grotere schaal een enorme impact.

Pim:
“Optimizers zijn eigenlijk het geweten van Blue Mango. We kijken altijd met een extreem kritische blik naar een campagne. Als cijfers extreem afwijken dan hoor ik in mijn achterhoofd al een stemmetje schreeuwen: “Dat kan niet. Dat kan gewoon echt niet.”. Soms is er dan iets mis met de analyse of implementatie van de analytics. Als Optimizer moet je scherp blijven op elk aspect: van uiting tot media inzet.”

WILDE WESTEN

Internet was het nieuwe ‘wilde westen’ met onbeperkte mogelijkheden, waarbij bedrijven zich als hongerige leeuwen op de online markt stortten. Online Marketing was een experiment. Soms met prachtige resultaten, soms met geen enkel effect. Blue Mango probeerde de factoren voor een verbetering in resultaat inzichtelijk te maken. Het adagio ‘meten is weten’ werd het uitgangspunt voor succes en Optimizers speelden hierbij een cruciale rol.

Vandaag de dag liggen de uitdagingen voor Optimizers, naast het volgen en adapteren van de nieuwste analyse tools, steeds meer in kennisdeling: de wisselwerking tussen Optimization, Strategie en Creatie. Ze optimaliseren dus niet alleen media en uitingen, maar ook af en toe zichzelf. Feit is dat Optimizers zoals Pim een essentieel onderdeel zijn geworden in de weg naar het verbeteren van resultaat en daarmee een vaste plek hebben veroverd in de Online Marketing-machine van Blue Mango.